(review in english below)
Pagliaci com
música e libretto de Ruggero
Leoncavallo, é uma obra do verismo italiano, em que a ficção se confunde
com a realidade. Numa troupe de commedia
dell’arte, Nedda, a jovem mulher de Canio, o palhaço, está apaixonada por
Sílvio, um jovem camponês. Tonio, membro da troupe, é rejeitado por Nedda e
denuncia-a ao marido Canio. No final e em plena representação da comédia,
mata-os, terminando o espectáculo e a ópera e com a expressão “La commedia è
finita”.
A encenação de Anthony
Pilvachi é estática e desinteressante e os cenários são fracos.
O maestro Matthias
Foremny ofereceu-nos uma boa direcção da obra.
O soprano sueco Marika
Schönberg foi a melhor em palco, excelente como Nedda. A voz é potente e
expressiva. A actuação cénica também foi de grande nível.
O Tonio do
baritone norte americano Anooshah
Golesorkhi esteve bem, sem deslumbrar.
O baritono alemão Jonathan Michie foi um Sílvio
cenicamente desinteressante mas de voz ponderosa e expressiva.
Um espectáculo sofrível.
**
PAGLIACI, Leipzig Opera, May 2015
Pagliaci with music and libretto by Ruggero Leoncavallo, is a masterpiece of Italian verismo, where fiction is indistinguishable from reality. In a group of commedia dell'arte, Nedda, the young wife of Canio, the clown, is in love with Silvio, a young peasant. Tonio, a member of the group, is rejected by Nedda and denounces her to her husband Canio. At the end and during the performance of the comedy, he kills them, ending the show and the opera with the expression "La commedia è finita."
Pagliaci with music and libretto by Ruggero Leoncavallo, is a masterpiece of Italian verismo, where fiction is indistinguishable from reality. In a group of commedia dell'arte, Nedda, the young wife of Canio, the clown, is in love with Silvio, a young peasant. Tonio, a member of the group, is rejected by Nedda and denounces her to her husband Canio. At the end and during the performance of the comedy, he kills them, ending the show and the opera with the expression "La commedia è finita."
The staging of Anthony
Pilvachi is static and uninteresting and the scenarios are poor.
Conductor Matthias
Foremny offered us a good direction of the opera.
Swedish soprano Marika
Schönberg was the best on stage, excellent as Nedda. The voice is powerful
and expressive. The stage performance was also of great quality.
North American tenor Raymond Very was also very good, he has a powerful voice,
expressive and with pleasant timbre. Scenically he was not a Canio so torn by
distrust and jealousy as would be desirable.
The Tonio of the North American baritone Anooshah Golesorkhi was good, without
dazzle.
German baritone Jonathan
Michie was a scenically uninteresting Silvio but with powerful and
expressive voice.
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